Mieszkańcy mogą przysyłać zgłoszenia o oblodzeniu i opadach, konieczności odśnieżania ulic i chodników bezpośrednio do dyspozytorni akcji „Zima” mailowo: interwencje24h@mpo.krakow.pl i telefonicznie: 12 646 23 61 lub kontaktować się bezpośrednio ze spółkami i służbami odpowiedzialnymi w danym zakresie.
Jednostki zaangażowane w akcję „Zima”:
- MPEC – utrzymanie sieci ciepłowniczej, usuwanie awarii, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej
- MPK – zapewnienie sprawności komunikacji miejskiej
- MPO – koordynacja akcji, oczyszczanie dróg i chodników ze śniegu, lodu i gołoledzi, monitoring stanu dróg i reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, całodobowe dyżury dyspozytorów
- MPWiK – utrzymanie sieci wodociągowej, usuwanie awarii sieci, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej
- Straż miejska – utrzymanie porządku i kontrola, przyjmowanie zgłoszeń od mieszkańców
- ZDMK – utrzymanie i oczyszczanie torowisk tramwajowych, usuwanie awarii
- ZZM – utrzymanie terenów zielonych, chodników i ścieżek rowerowych w parkach i bulwarach wiślanych
Kontakty dla mieszkańców:
1. MPEC – całodobowe telefony i na bieżąco aktualizowana strona internetowa: 993, 12 644 18 72, mpec.krakow.pl
2. MPK – całodobowe numery telefonów: 19 150, 12 254 13 00
3. MPO – całodobowe numery telefonów: 12 646 23 61, e-mail: interwencje24h@mpo.krakow.pl
4. MPWiK – całodobowe telefony i na bieżąco aktualizowana strona internetowa: 994, 12 424 23 03, 12 422 92 05, 800 130 060, wodociagi.krakow.pl
5. Straż miejska – telefony alarmowe: 986
6. ZDMK – całodobowy telefon: 12 616 75 55
7. ZZM – 12 201 02 42